FOTO: Čo s voľnou nedeľou? Spravte si túru z Koliby do Rače, ktorá je vhodná aj pre rodiny

Galéria: 18 fotiek
Foto: Bratislavský samosprávny kraj

Víkend je ako stvorený na túry a tentoraz vám dávame do pozornosti 12-kilomtrovú vychádzku z bratislavskej Koliby do Rače. Táto trasa je nenáročná a vhodná aj pre rodiny. Prejdete ju za asi 3 až 4 hodiny. Po ceste si môžete spraviť prestávky pri vyhliadke, altánku s výhľadom na Kamzík alebo pri lesnej studničke.

Prevedieme vás od začiatku až po koniec

Túra sa začína na bratislavskej Kolibe, na konečnej trolejbusu číslo 203. Odtiaľto pôjdete po zelenej turistickej značke číslo 5125 až k bufetom na Kamzíku. Na vrchole kopca stojí aj dominanta tohto okolia, a to televízna veža Kamzík, ktorá je vysoká 200 metrov. Z nej máte pekný kruhový výhľad na široké okolie. V miestnych bufetoch si môžete kúpiť občerstvenia. Vedľa bufetov nájdete aj bobovú dráhu, adrenalínové lezecké centrum a detský kútik s rôznymi preliezkami.

Z Kamzíka budete pokračovať lúkou asi 70 metrov, a následne zatočíte doprava po červenej turistickej značke číslo 0701b. Zídete dole do sedla, a potom budete pokračovať ďalej po hrebeni smerom na Tri duby. Dostanete sa až k strmšiemu výstupu, kde sa vám po ľavej strane objaví lúka s altánkom, odkiaľ je vidieť z iného pohľadu televíznu vežu Kamzík.

Odtiaľ budete kráčať ďalej po lesnom chodníku až miniete opäť ďalšiu menšiu lúku s altánkom. Prídete na križovatku lesných ciest pri turistickom smerovníku Tri duby. Tu odbočíte nachvíľu z červenej trasy a zabočíte doľava na upravenú širokú lesnú cestu, kde pôjdete rovno. Tu budete zľava obchádzať kopec Bratislavský Drieňovec, na ktorom na stráni nájdete po pár sto metroch drevenú rozhľadňu. Na nej sa môžete pokochať výhľadom na blízke kopce.

Rozhľadňa pod Drieňovcom. Zdroj: BSK

Od rozhľadne budete pokračovať ďalej po lesnej ceste, po chvíli sa napojíte späť na červenú turistickú značku a po nej pokračujete po hrebeni priamym smerom. Neskôr začnete klesať smerom k rázcestiu Pekná cesta, Spariská. Predtým však po ľavej strane chodníka nájdete studničku Máriin prameň, kde sa môžete občerstviť chladnou prírodnou vodou. Na rázcestí Pekná cesta, Spariská si môžete posedieť a v lete aj opekať. Nachádza sa tu aj turistický smerovník a turistická mapa. Z tejto lokality si môžete zmeniť trasu aj na Peknú cestu, Marianky alebo do údolia Železnej studienky.

Ak predsa len chcete ísť do Rače, z tohto rázcestia choďte ďalej po asfaltovej ceste a stále sledujte červenú turistickú značku. Tá vás privedie najprv k rázcestiu Vypálenisko, kde je možnosť odbočiť napríklad do Rače alebo na Pánovu lúku. Odporúčame vám pokračovať ďalej po asfaltovej ceste až k Zbojníckej studničke. Tu je sa môžete opäť napiť či len tak posedieť. Tí neposední môžu ísť po asfaltovej ceste ešte asi 200 metrov a prídu na Dolný červený kríž s veľkým dreveným prístreškom. Potom sa však musia vrátiť späť k Zbojníckej studničke, aby mohli pokračovať v danej túre.

Od Zbojníckej studničky budete pokračovať po zelenej turistickej značke číslo 5101. Budete klesať najprv lesným chodníkom, neskôr po asfaltovej ceste, popri Banskom potoku až do mestskej časti Bratislava – Rača. Popri ceste dole prejdete okolo záchytného poldra na Banskom potoku a na okraji mestskej časti aj okolo miestneho amfiteátra, kde počas sezóny je otvorený bufet s občerstvením. Hneď pod amfiteátrom sa nachádza kúpalisko.

Od miestneho amfiteátra a kúpaliska zídete po miestnych cestách, sledujúc zelenú turistickú značku, až k zástavke električky, kde váš výlet končí. Na túto trasu poukázal Bratislavský samosprávny kraj. Virtuálnu mapu výletu nájdete tu.