Prepojenie Dúbravky s Bormi malo byť už vo výstavbe. S prácami ešte ani nezačali


Foto: Prepojenie Dúbravky s Bormi malo byť už vo výstavbe. S prácami ešte ani nezačali Foto: Ilustračné foto/Pixabay

Predĺženie hlavnej mestskej osi Dúbravky, Saratovskej ulice, smerom do Borov oznámilo mesto ešte v roku 2018. S výstavbou sa do dnešného dňa nezačalo, aj napriek tomu, že projekt sa objavil už v minuloročnom rozpočte.

Pri železničnej trati v okolí Lamačskej brány by mal pribudnúť aj terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP). Ide o dva blízko prepojené projekty, ktoré by zabezpečili prepojenie sídliska v Dúbravke s Bormi. Podľa informácií z roku 2021 by mala neskôr električková trať pokračovať až do Devínskej Novej Vsi.

 „V rámci predĺženia Saratovskej ulice sme vykúpili pozemky, obstarali kompletnú dokumentáciu a zabezpečili povoľovací proces až do stavebného povolenia. To je už momentálne právoplatné a projekt s týmito povoleniami si od nás prevzalo mesto,” informuje portál yimba.sk PR špecialistka Penta Investments Lenka Vargová

Dopĺňa, že náklady na kompletnú dokumentáciu, inžiniersku činnosť a potrebné štúdie a posudky boli vo výške takmer 900-tisíc eur a celková hodnota pozemkov je vo výške jedného milióna eur. Podľa jej informácie projekt stojí na otázke financovania a na dohode so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré výstavbu TIOP-u plánujú.

 „ŽSR majú od 31. marca 2022 účinnú zmluvu so zhotoviteľom na TIOP č. 2 – Bratislava Lamačská brána (Bory). Od tohto dňa začal zhotoviteľ vykonávať projektovú činnosť na zlúčenej dokumentácii pre stavebné povolenie a realizáciu stavby, ktorá bola odovzdaná 11. novembra konštatoval hovorca ŽSR Denis Dymo.



Momentálne čakajú, či bude na predĺženie Saratovskej uzatvorená a zverejnená zmluva, nakoľko bez informácie, či sa bude realizovať, nemôžu pokračovať vo výstavbe terminálu. Podľa Dyma začiatok výstavby pôvodne plánovali v čase, v ktorom by bolo predĺženie už dokončené alebo by oba projekty začínali súčasne. 

Stavba terminálu má do dnešného dňa vypracovanú potrebnú projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie a realizáciu stavby, tiež jej bolo vydané jedno z dvoch stavebných povolení.

V navrhovanom rozpočte mesta z roku 2023 bolo na tento projekt vyhradených vyše 9 miliónov eur, v roku 2024 uvádzali sumu vyše 3 milióny eur a v novom rozpočte pre roky 2024 - 2026 má Projektová kancelária k dispozícii 70-tisíc eur. Financie majú pokryť vypracovanie odborných analýz, monitoringu hluku a životného prostredia, cost-benefit vyhodnotenia, konzultačnú činnosť pre FIDIC a ďalšie. 

Podľa doterajších informácií to vyzerá tak, že s predĺžením či už ulice alebo električkovej trate sa v blízkej dobe nezačne. ŽSR síce výstavbu terminálu plánuje, bez predĺženia však nebude mať až taký zmysel.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu