Do dopravy v Bratislave sú už postupne zapájané aj nové elektrobusy, ktoré prinesú nové výhody


Foto: Do dopravy v Bratislave sú už postupne zapájané aj nové elektrobusy, ktoré prinesú nové výhody Foto: Mesto Bratislava

Do vozidlového parku DOpravného podniku Bratislava postupne pribúdajú prvé elektrobusy. Celkovo ich bude až 18. V premávke budú všetky od júna 2018. 

„Elektrobusy sú novinkou mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Okrem toho, že sú ekologické a pomôžu zlepšiť kvalitu životného prostredia, prispejú aj k zvýšeniu atraktivity verejnej dopravy,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.


Vo vozovni Krasňany sú už 2 vozidlá sólo autobusov s dĺžkou 12 metrov a 2 mini elektrobusy s dĺžkou 9 metrov. 

„Prvé dodané elektrobusy majú vybavenú potrebnú dokumentáciu a tiež preskúšané informačné systémy. V uliciach Bratislavy začnú jazdiť od zajtra na linkách č. 27,  53 a 151,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Milan Urban. Ďalšie elektrobusy plánuje DPB, a.s. nasadiť napríklad na linkách č. 43, 52, 53, 65, 66, 80 a 94.

Elektronabíjacie stanice budú pre elektrobusy primárne vo vozovni Krasňany a tiež vo vozovni Jurajov Dvor. Súčasťou projektu je aj vybudovanie 2 nabíjacích miest na trase elektrobusov na Kollárovom námestí a na Patrónke. Rýchlonabíjačkou budú vozidlá nabíjané aj počas dňa, rovnako ako pomocou pantografických ramien V noci na nabíjanie využijú nabíjačky vo vozovni. 


Elektrobusy boli financované z fondov EÚ. Celková suma za 18 kusov vozidiel je 10,4 milióna eur bez DPH, pričom z fondov EÚ sa na financovanie využila čiastka 8,5 milióna eur a zo štátneho rozpočtu 1 milión eur. Mesto prispelo z rozpočtu 900 000 eur. 

Využitie elktrobusov prinesie viaceré výhody, medzi nimi technické vymoženosti a zníženie zaťaženia životného prostredia.

Všetky elektrobusy sú nízkopodlažné, klimatizované, s vnútorným aj vonkajším kamerovým systémom. Všetky sú vybavené modernými technológiami, ako napríklad wifi, či USB pripojenie na nabíjanie. 

„Po nasadení elektrobusov klesne zaťaženie životného prostredia približne o 976, 61kg/rok oxidu uhoľnatého, o 277, 74 kg/rok aromatických uhľovodíkov, o 1914,42 kg/rok oxidu dusíka a o 12,61 kg/rok pevných častíc,“ informuje Zuzana Onufer, hovorkyňa mesta Bratislava. 

Maximálna obsaditeľnosť elektrobudu s dĺžou 12 metrov je 106 osôb, z toho 33 + 1 je miest na sedenie. Maximálna obsaditeľnosť 9-metrového vozidla je 54 osôb, z toho je 16+ 1 miesto na sedenie. 

Dojazd vozidiel je bez priebežného nabíjania minimálne 160 km. Všetky vozidlá budú mať možnosť priebežného rýchlo nabíjania pomocou pantografu, ktor ich dojazd výrazne predĺži. Výhodou elktrobusov je tiež automatické poítanie cestujúcich. 


Podporte nezávislé spravodajstvo a získajte web bez reklám.

Podporiť

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac:



Zdroj: Mesto Bratislava