Influenceri majú nový problém. Za propagáciu nelegálneho hazardu im hrozí pokuta 50-tisíc eur


Foto: Influenceri majú nový problém. Za propagáciu nelegálneho hazardu im hrozí pokuta 50-tisíc eur
Foto: unsplash.com

Úrad pre reguláciu hazardných hier klepol influencerom po prstoch. Niektorým z nich môže hroziť vysoká pokuta za propagáciu nelegálnych hazardných hier. Obmedzenie sa má týkať propagácie bonusových kódov, online kasín či živého streamovania hier. 

Pokuta sa môže vyšplhať až do výšky 50-tisíc eur. Pri právnickej osobe to je 250-tisíc eur. Infuenceri si tak budú musieť dvakrát premyslieť, s kým uzavrú spoluprácu.

Spoločnosť, ktorá prevádzkuje hazardné hry by mala mať na webovej stránke uvedenú platnú licenciu. Zoznam týchto spoločností nájdete na webe Úradu pre reguláciu hazardných hier.

Aké sú pravidlá?

Propagáciu hazardných hier na Slovensku upravuje Kódex zodpovednej reklamy. Ten hovorí o tom, že propagácia by mala nabádať na zodpovedné hranie. To znamená, že:

  • upozorňuje na riziko finančných strát spojených s hraním hazardných hier uvádzaním varovania v tomto alebo podobnom znení: „Hazardné hry predstavujú riziko vysokých finančných strát“,
  • upozorňuje na riziká vzniku závislosti na hraní hazardných hier a vzniku patologického hráčstva uvádzaním varovania v tomto alebo podobnom znení: „Nadmerné hranie hazardných hier predstavuje riziko vzniku závislosti“,
  • obsahuje jasnú a čitateľnú informáciu „Zákaz hrania hazardných hier osobám mladším ako 18 rokov“; tento text je možné nahradiť ustálenou podobou piktogramu tvoreného kruhom s kontrastnou farebnou výplňou oproti pozadiu reklamnej plochy (grafiky, videa, TV spotu), v ktorom sa uprostred nachádza arabská číslica osemnásť so znamienkom „+“ (18+); pre prípad výlučne zvukovej reklamy na hazardné hry čítaná informácia môže znieť: „Účasť na hazardných hrách sa zakazuje osobám mladším ako 18 rokov“

Okrem toho propagácia nemôže byť zameraná na maloletých, ani nemôže obsahovať vyobrazenia maloletých. Rovnako nemôže použiť ani postavy z rozprávok, či iných diel, ktoré sú primárne určené detskému publiku. Reklama tiež nemôže schvaľovať či podporovať kriminálne, násilné alebo protispoločenské správanie.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu