Práce na modernizácii D2 na vetve križovatky Lamač zmenia režim dopravy. Krajská polícia v tejto súvislosti upozorňuje na dopravné obmedzenia na výjazde a zjazde v diaľnice.
„Obmedzenie sa bude týkať uzávery dvoch vetiev križovatky Lamač na diaľnici D2 zjazd v smere z Bratislavy na cestu II/505 smer Malacky a výjazdu z cesty II/505 na diaľnicu D2 smer Bratislava. Obmedzenie bude dňa 05.07.2025 a 06.07.2025 v čase od 07:00 h do 19:00 h, počas ktorého dôjde k zmene organizácie dopravy a následne počas letných prázdnin budú tieto vetvy určené len pre vozidlá MHD a záchranné zložky,“ uvádza krajská polícia.
Konkrétnosti prác na D2 priblížila Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Aktuálna fáza projektu protihlukovej steny Lamač sa dostáva do ďalšej etapy. Práce sa tak posúvajú aj na vetvy križovatky Lamač. Počas najbližších týždňov na tomto úseku prebehne kompletná výmena verejného osvetlenia a informačného systému diaľnice.
Zároveň sa položia nové konštrukčné a asfaltové vrstvy, na ktoré bude umiestnená protihluková stena. Práce si tak vyžiadajú prázdninovú úpravu režimu dopravy v križovatke Lamač (tzv. križovatka Diamant) v lokalite Bory.
„Pri projekte protihlukovej steny Lamač zďaleka nehovoríme len o inštalácii protihlukových stien. Projekt prináša komplexnú modernizáciu vyťaženého úseku D2, ktorý po dlhých dekádach užívania už vyžaduje investície do vyššieho komfortu a bezpečnosti motoristov,“ podotkol Július Mihálik, člen predstavenstva a investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.
Práce prebiehajú na vonkajšej časti diaľnice. Nedošlo k zníženiu počtu jazdných pruhov, len k ich zúženiu a zároveň sa znížila maximálna povolená rýchlosť na 80 kilometrov za hodinu.
V rámci prác na podloží budúcich protihlukových stien sa modernizuje staré vybavenie diaľnice. Počas minulého roka sa podarilo komplexne rekonštruovať odvodňovací systém tohto úseku D2. V súčasnosti sa vymieňa dožívajúce verejné osvetlenie. Do tretice, súčasťou projektu je aj výmena informačného systému diaľnice, výmena bezpečnostných prvkov a realizácia nových asfaltových vrstiev na krajniciach.
„Pre maximálne možné zachovanie dopravy na modernizovanom úseku práce prebiehajú vyslovene desiatky centimetrov od živej dopravy. Tento stav komplikuje logistiku, limituje počet pracovníkov a strojov na stavbe. Napriek tomu práce postupujú,“ pokračuje Mihálik.