• 24. máj 2025 o 11:00

Reklamy v archíve už nepreskočíte. Markíza chce zmeniť pravidlá sledovania, operátori však nesúhlasia

Koniec pohodlného sledovania? Markíza zablokuje pretáčanie reklám v archíve

Foto: Reklamy v archíve už nepreskočíte. Markíza chce zmeniť pravidlá sledovania, operátori však nesúhlasia
Foto: Ilustračné. Zdroj: canva.com

Sledovanie televízie cez archív u viacerých operátorov sa od 21. mája 2025 výrazne zmení. Skupina Markíza začne uplatňovať zákaz pretáčania reklám pri reláciách sledovaných zo záznamu. Opatrenie sa dotkne všetkých jej staníc – Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi aj Markíza Klasik, informuje portál Aktuality.sk.

Podľa televízie ide o medzinárodný štandard, ktorý má stabilizovať príjmy z reklamy. „Sme komerčná televízia a práve z reklamy financujeme obľúbené programy, seriály či filmy,“ uviedol ešte v marci hovorca skupiny Štefan Frimmer. Dodal, že cieľom je vyrovnať podmienky medzi sledovaním v reálnom čase a s časovým posunom.

Zmluvná povinnosť, ktorá sa doteraz obchádzala

Markíza tvrdí, že zákaz je v súlade so zmluvami, ktoré s operátormi uzatvorila už v minulosti. Doteraz však túto požiadavku v praxi nepresadzovala. Teraz sa situácia mení, televízia bude dôsledne vyžadovať, aby operátori obmedzenie zaviedli.

Niektoré televízne služby umožnia pretáčanie reklamného bloku až po troch minútach, iné ho neumožnia vôbec, podľa technických možností jednotlivých platforiem.

Zaujímavosťou je, že zákaz pretáčania sa bude uplatňovať iba počas prvých troch dní od odvysielania relácie. Práve toto obdobie je rozhodujúce pre meranie sledovanosti pomocou peoplemetrov, a teda aj pre výšku príjmov z reklamy.

Podľa operátorov sa komfort divákov zníži

Telekom ako najväčší TV operátor na Slovensku potvrdil, že o novinke vie a pripravuje jej zavedenie. Upozorňuje však, že opatrenie zníži komfort pri sledovaní. Pretáčanie bolo dlhodobo obľúbenou súčasťou služby. Tento krok nepovažujeme za úplne pozitívny,“ uvádza spoločnosť.

Podobný postoj má aj Orange. Zmenu vnímame ako krok späť v používateľskom zážitku. Hoci rozumieme snahám vysielateľov, zákaz pretáčania nie je priaznivý pre divákov,“ uviedla hovorkyňa Orangeu Alexandra Piskunová. Operátor plánuje zákazníkov podrobne informovať prostredníctvom špeciálnej informačnej stránky.

Markíza nebude pravdepodobne jediná televízia, ktorá takýto krok podnikne. Aj konkurenčná skupina JOJ podľa Orangeu uvažuje nad zavedením rovnakej funkcionality. Konkrétny dátum však zatiaľ neoznámila.


Najnovšie v Bratislavskom kraji

Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie zo zahraničia