• 22. máj 2025 o 07:20

Rodičia z Karlovej Vsi sa boja púšťať deti samé do školy. Vrásky im robí priechod pri zástavke Borská, žiadajú riešenie

Karlovčanom robí vrásky priechod pri zástavke Borská

Foto: Rodičia z Karlovej Vsi sa boja púšťať deti samé do školy. Vrásky im robí priechod pri zástavke Borská, žiadajú riešenie
Foto: imhd.sk

Rodičia z bratislavskej mestskej časti Karlova Ves sú znepokojení. Vrásky na tvári im robí priechod Borská, v dôsledku čoho sa boja svoje ratolesti púšťať samé do školy. S nedávnou desivou skúsenosťou sa podelila jedna z obyvateliek, ktorá bola svedkom toho, ako električka takmer zrazila dve dievčatá.

Síce prichádzala do zastávky, nezastavila v nej a iba nachvíľu pribrzdila, hoci nešlo o služobnú jazdu. Od tragédie školáčky delilo pár metrov. V súvislosti s tým apelovala na ďalších domácich, aby sa spoločne postavili za to, aby sa v danom úseku vybudoval semafor či prípadne lávka vedúca zo sídliska do školy.

S jej výzvou súhlasí viacero rodičov. Ako tvrdia, daný úsek je veľmi nebezpečný. „Ráno poslať deti samé na Tilgnerku je slušný hazard. Čaká sa na tragédiu. Vodiči deti často nerešpektujú, kým nejdú s dospelým. Na električkovom priecestí signalizácia hlavne v zime hapruje. Deti idú cez dvojprúdovky spestrene električkovou traťou, zmätkujú, lebo nemajú istotu, či autá zastavia. Prípadne zastaví len jedno auto a druhé si pokračuje v jazde,“ upozorňuje na daný problém miestna obyvateľka.

Problémom majú byť návyky detí

Ako ho ale vnímajú ostatní? Podľa skúsenosti viacerých Bratislavčanov problémom nie je dopravná situácia v meste, ale návyky, ktorým sú deti učené. Nejedenkrát si všimli, ako deti bez obzretia vleteli do cesty alebo koľají. Rovnako mnohé z nich neriešia ani to, či semafor svieti na zeleno alebo červeno. Ako vyplynulo neskôr z pôvodného príspevku, podobne sa zachovala aj dvojica spomínaných školáčok, ktorá nepočkala, či prichádzajúca električka zastaví.

„Ak sa nemýlim, električka má prednosť. Je potrebné učiť deti odmalička dávať pozor, poobzerať sa, či môžem ísť, počkať na zelenú (ak je tam semafor). Neviem, kam sa každý ponáhľa. Za tých pár minút môžu stratiť celý život,“ v súvislosti s danou skutočnosťou poznamenala miestna.

Nie každý však s jej názorom súhlasil. „Ale je rozdiel vidieť červenú a schválne prebehnúť a nečakať na zelenú. Iná vec je, že predpokladáte, že električka zastaví na zastávke. Bežne takto ľudia prechádzajú popred električku brzdiacu na zastávke, nielen deti. Videla som možno len trikrát, že električka nezastavila, ale vždy mala napísané služobná jazda alebo niečo také,“ zastala sa ďalšia obyvateľka dievčat.

Zároveň dodala, že semafor by sa do danej lokality hodil aj preto, že viackrát videla, ako vodič električky v spätnom zrkadle sleduje, či vystúpili všetci a môže zavrieť dvere. To, či pred vozidlom neprebehujú chodci, však už neskontrolovali. Semafor by tak zvýšil bezpečnosť, najmä pokiaľ v blízkosti je škola.

Semafory by vodičov nepotešili

Riešenie v podobe semaforov však viacerých vodičov znepokojilo. Ako tvrdia, v Karlovej Vsi sa ich nachádza hneď niekoľko, čo značne komplikuje rannú dopravu. Zároveň si myslia, že situáciu by to aj tak nevyriešilo, keďže ani dospelí ľudia nerešpektujú červenú farbu signalizácie. Existujúcim riešením má byť podchod, ktorý sa v danom úseku nachádza, avšak mnohí ho prehliadajú. Dokonca by cestu do školy mohol skrátiť.

A aký postoj majú k vybudovaniu lávky? O zástavku vyššie sa lávka už nachádza, deti s rodičmi by si cestu do a zo školy predĺžili len približne o 200 metrov. „Keď už chceme zvýšiť bezpečnosť (a aj znížiť exhaláty), tak by pomohlo posunúť to obratisko áut na križovatku pred centrom. Tak ako to bolo pred rekonštrukciou trate,“ dáva možné riešenie miestny.

O stanovisko sme poprosili aj Dopravný podnik Bratislava a mestskú časť Karlova Ves. Článok budeme aktualizovať o ich stanovisko.


Najnovšie v Bratislavskom kraji

Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie zo zahraničia