Most v križovatke diaľnic D1 a R1 pri Trnave prešiel vlani komplexnou opravou, opravila sa horná časť mosta. Tento rok sa bude realizovať sanácia mosta. Práce začnú v sobotu 17. mája a potrvajú zhruba dva mesiace.
„Ide o jeden z najvýznamnejších mostov v danom regióne. Komplexná oprava prišla po štyroch dekádach a vďake nej ďalšie dekády bude most slúžiť motoristom,“ uviedol podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Rastislav Droppa.
Od 17. mája sa začne sanácia podhľadu nosnej konštrukcie, pilierov a krajných opôr oboch mostov. Aby sa minimalizoval dopad na dopravu, práce budú rozdelené do viacerých etáp. Počas každej z nich zostanú na diaľnici D1 v oboch smeroch dostupné dva jazdné pruhy.
V prvej etape budú práce na diaľnici D1 prebiehať v pravom jazdnom páse, v pripájacom pruhu Trnava – Žilina a odbočovacom pruhu Bratislava – Trnava. Pre odbočenie z R1 na D1 v smere Trnava – Trenčín bude vytýčená obchádzková trasa cez križovatku Vlčkovce. Pripojenie z D1 na R1 v smere Bratislava – Trnava zostane zachované.
Zároveň sa bude pracovať aj v ľavom jazdnom páse D1, konkrétne v odbočovacom pruhu Žilina – Nitra. Odbočenie z D1 na R1 v tomto smere bude riešené obchádzkou cez križovatku Modranka. Napojenie z R1 v smere Nitra – Bratislava zostane dostupné.
V druhej fáze sa bude pracovať v pravom jazdnom páse diaľnice D1, v rýchlom a pravom pruhu, zároveň aj v ľavom jazdnom páse v rýchlom pruhu. Obchádzky a vetvy zostanú rovnaké ako v prvej fáze.
V tretej fáze sa práce presunú len do ľavého jazdného pásu D1, kde budú uzavreté dva stredné pruhy. Odbočenie z D1 na R1 smer Žilina – Nitra bude vedené obchádzkou cez križovatku Modranka, ktorá bude dobre označená. Pravý jazdný pás bude bez obmedzení.
Počas komplexnej opravy v roku 2024 sa odstránili staré zvodidlá, zábradlia, vozovka, rímsy, betón a izolácie. Na očistenú konštrukciu naniesli nový vyrovnávací betón, izoláciu, mostné závery, odvodňovače, položili nový asfalt, rímsy, zvodidlá a mostné zábradlie.