Dopravný podnik v Bratislave opäť čelí kritike. Tentoraz nie kvôli nepríjemnému revízorovi, ale kvôli vodičovi autobusu linky 83, ktorý podľa svedkov pochybil a neprejavil žiadnu empatiu ani ochotu pomôcť.
Bratislavčan Milan opísal svoj zážitok na sociálnej sieti a rozprúdil diskusiu o tom, ako (ne)bezpečné je nastupovanie do vozidiel MHD v hlavnom meste. „Môj dnešný zážitok. Linka 83, čas 10.47 spoj 4931, zastávka Štepná, smer mesto. Autobus zastavil na zastávke, otvorili sa dvere, do posledných dverí sa snažil nastúpiť cestujúci, no po niekoľkých sekundách sa dvere zatvorili. Cestujúcemu vodič privrel nohu. Ostatné dvere boli otvorené, cestujúci nastupovali. Nie, cestujúci nedobiehal, nezaznel signál, za cestujúcim chcela nastúpiť ešte ďalšia pani,“ píše v príspevku Milan.
Ľudia v autobuse podľa jeho slov chceli pánovi pomôcť, a tak zvonili, pani zvonka autobusu stláčala tlačidlo, no vodič nereagoval. Ten mal podľa informácií otvoriť dvere až po tom, čo naňho začali cestujúci kričať, že privrel do dverí človeka. Ani to však vo vodičovi nevzbudilo empatiu a bez ospravedlnenia pokračoval v jazde, pričom zvolil rovnaký štýl a na ďalšej zastávke sa situácia zopakovala.
„Otvoril dvere, cestujúci nastúpil a autobus pokračoval ďalej. Vodič sa vôbec neprišiel pozrieť, či je cestujúci v poriadku, či sa niečo nestalo…nič. Na zastávke Alexyho privrel ďalšiu ženu. Fakt príjemné cestovanie,“ dodáva Milan.
Príspevok okamžite vzbudil pozornosť. Ľudia v komentároch potvrdzujú, že podobné situácie v MHD nie sú ničím výnimočným. „Mám podobné zážitky,“ píše obyvateľka Bratislavy Mils. Pridala sa aj Dominika, podľa ktorej je času na nastupovanie skutočne málo. „Všimla som si, že po novom začnú púšťať signál na zatváranie dverí len pár sekúnd po príchode. Máme čo robiť, aby sme stihli nastúpiť,“ píše.
Celý incident už Milan nahlásil Dopravnému podniku Bratislava, no zatiaľ nie je jasné, aké opatrenia podnikne. Redakcia oslovila DPB so žiadosťou o vyjadrenie k správaniu vodiča, podľa ich slov je prípad v štádiu vyšetrovania.
„Dopravný podnik Bratislava eviduje podnet týkajúci sa tohto prípadu a v súčasnosti ho prešetrujeme. Bezpečnosť cestujúcich je pre nás prioritou a uvedomujeme si, že v dopravnej špičke či pri zhone môže dôjsť k neprehľadným situáciám. Aj preto apelujeme na opatrnosť. Zvukový signál, ktorým sú naše vozidlá vybavené, jednoznačne upozorňuje na zatváranie dverí. Ak cestujúci toto znamenie rešpektujú a priestor dverí bezodkladne opustia, nemôže sa im nič stať,“ uviedol DPB. Zároveň upozorňuje na možnosť núdzového tlačidla.
„Ak sa cestujúci ocitne v neštandardnej alebo núdzovej situácii, odporúčame použiť núdzové tlačidlo ‚Znamenie vodičovi’, ktoré sa nachádza v priestore dverí. Toto tlačidlo má prednosť pred štandardným dopytovým tlačidlom na otvorenie dverí a slúži práve na to, aby mohol cestujúci v krízovej situácii upútať pozornosť vodiča. V nových električkách je k dispozícii aj interkom – priame hlasové spojenie s vodičom,“ dodal DPB.