Reťazce rýchleho občerstvenia zažívajú na Slovensku dynamický rast. Viaceré značky plánujú výrazné rozšírenie svojich prevádzok, pričom nové reštaurácie a kaviarne pribudnú nielen v krajských mestách, ale aj v menších lokalitách, informuje portál Aktuality.sk.
Spoločnosť McDonald’s oznámila, že do konca roka 2025 plánuje na Slovensku otvoriť až sedem nových reštaurácií. Dve z nich otvorí už v priebehu mája – v Trnave a Spišskej Novej Vsi. Trnava získa tretiu pobočku, konkrétne na Trstínskej ulici. Pre Spišskú Novú Ves pôjde o prvú skúsenosť s týmto fastfoodovým gigantom.
„Tieto otvárania sú súčasťou našej širšej expanzie naprieč Slovenskom,“ uviedla hovorkyňa McDonald’s Lucia Poláčeková. Podľa nej ide o najväčšie rozšírenie značky za posledné roky, ktoré reaguje na rastúci dopyt aj v menších mestách.
Reťazec KFC reaguje a pokračuje vo svojej stratégii sústrediť nové prevádzky do veľkých obchodných centier. Najbližšia pobočka pribudne v bratislavskom Avion Shopping Parku, kde už prebieha aj nábor nových zamestnancov s nástupným platom od 1 100 eur mesačne.
Ďalšia prevádzka je plánovaná na koniec roka v Prešove, konkrétne v OC Novum. KFC tým posilní svoju pozíciu v krajských mestách, kde sieť ešte stále nemá zastúpenie – napríklad v Žiline či Trenčíne. V Banskej Bystrici a Trnave už reťazec funguje prostredníctvom dvoch pobočiek.
Rastie aj sieť kaviarní Starbucks, ktorá sa postupne rozširuje aj mimo Bratislavy. Nedávno otvorila svoju najnovšiu kaviareň v Europa Shopping Center v Banskej Bystrici. Doteraz Starbucks pôsobil na strednom Slovensku iba v Žiline.
Okrem toho má značka prevádzky v Trenčíne, Nitre, Prešove a v Košiciach, kde funguje v dvoch lokalitách. Najväčšiu koncentráciu pobočiek má v Bratislave, kde je k dispozícii v ôsmich nákupných centrách a v centre mesta.
Aj napriek rastúcim nákladom, transakčnej dani či nedostatku zamestnancov, fastfoodové siete nepoľavujú. Ich zámerom je rozšíriť sa do ďalších miest, zmodernizovať existujúce prevádzky a investovať do digitálnych riešení, ako sú samoobslužné kiosky či mobilné objednávky.
Zároveň sa slovenský trh pripravuje na príchod nového hráča – chorvátskej siete Koykan. Tá ponúka jedlá inšpirované kuchyňami z celého sveta a plánuje prvé dve reštaurácie otvoriť v bratislavských obchodných centrách Eurovea a Aupark Mall. Expanzia má pokračovať aj do Prahy, Mníchova a Ľubľany do polovice roka 2026.