• 9. apríl 2025 o 12:20

Senčanke dáva kuriér Packety opakovane tovar na úplné iné miesto, aj keď má doručenie na adresu, aké je riešenie?

Spravodajstvo Senec

Foto: Senčanke dáva kuriér Packety opakovane tovar na úplné iné miesto, aj keď má doručenie na adresu, aké je riešenie?
Zobraziť detail

Počas obdobia pandémie koronavírusu si mnohí Slováci obľúbili nakupovanie cez internet. Nielenže je pohodlnejšie, pretože si produkty môžu objednať z pohodlia domu, zároveň tak šetria čas, keďže sú im doručené kuriérom priamo do ich príbytkov.

Všetko má však svoje nedostatky, a nie vždy ich zásielky čakajú hneď pred domom alebo panelákom. Niekedy sa stane, že ju nájdu až v jednom z výdajných boxov na vzdialenejšom mieste. Upozorní ich na to len SMS správa od kuriérskej spoločnosti.

Podobnej skúsenosti pravidelne čelí pani Edita zo Senca. „Opakovane mi kuriér Packety dáva tovar do Čapovanej drogérie napriek tomu, že mám adresu dodania. Ako to riešite vy?“ poprosila o radu svojich susedov v komunitnej skupine.

Podľa reakcií Senčanov má ísť o bežnú prax. Nejedenkrát sa im stalo, že balík im bol doručený inde, ako zadali. O to horšie, keď k niečomu takému dôjde v hektickom období, napríklad počas Vianoc. „Mne to spravili na Vianoce. Tiež som mala priplatené za dodanie na adresu (bola som doma). Volal mi jedenkrát, o minútu som volala späť. Už nezdvíhal, viac som sa mu nedovolala a o hodinu bol balík presne v Čapovanej drogérii, čo je úplne na opačnom konci mesta,“ spomína Senčanka Nina na svoju negatívnu skúsenosť.

Nejde však len o záležitosť Packety. „Mne to urobil kuriér zo Slovak Parcel. Došla mi SMS, že mi doručí balík a o minútu mi prišla SMS, že ho dal do trafiky v Kocke,“ pripojila sa k diskusii ďalšia miestna.

Prečo k tomu dochádza?

Ako však na obhajobu kuriérov niektorí tvrdia, pri niektorých e-shopoch či odosielateľov je potrebné si dať pozor na miesto dodania, pretože presná adresa pre nich slúži len ako orientačný bod. Zásielky tak končia v najbližšom výdajnom boxe či mieste.

Rovnako k tomu dochádza v niektorých prípadoch aj vtedy, ak si objednávateľ zadá ako miesto doručenia výdajný box. Pokiaľ je v čase doručenia plný, kuriér musí balík presmerovať na najbližšie výdajne miesto. Avšak aj napriek tomu dochádza k situáciám, kedy si ľudia nachádzajú svoje zásielky na opačnej strane mesta, ako napríklad Nina počas Vianoc.

„Ak odosielateľ poslal do boxu/na výdajné miesto, ide to tam. Ak poslal na adresu, malo by to ísť na adresu a potom sa to dá reklamovať. Musí to urobiť odosielateľ. A je tu ešte jedno prozaické vysvetlenie - kuriér je kamarát s daným výdajným miestom a tak všetko sype tam,“ delí sa so svojím pohľadom Martin.

Ohľadom problémov s doručovaním zásielok sme kontaktovali aj spoločnosť Packeta. Článok budeme aktualizovať o jej stanovisko.


Najnovšie v Bratislavskom kraji

Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie zo zahraničia