Zápasník Attila Végh má na krku ďalší kontroverzný počin. Na svojom Instagrame propagoval zavádzajúcu reklamu na investíciu do rezortu v Thajsku. Ten patrí jeho kamarátovi a zadĺženému podnikateľovi Petrovi Benkovi. V minulosti ho riešila aj NAKA, upozornili na to Aktuality.
„Môj dobrý kamarát Peťo Benko stavia v Thajsku luxusný rezort a ja s ním do toho rozhodne idem tiež,“ hovoril zápasník na sociálnom médiu. Podnikateľ Peter Benko svojím firmám navyše vyrobil státisícové dlhy na daniach. Vlastnil luxusnú chatu na Donovaloch, ktorú takmer zadarmo posunul kajúcnikovi Ľudovítovi Makóovi.
„To je moje živobytie, robím reklamu. Nevidím do toho úplne z každej stránky,“ reagoval Végh pre Aktuality. Neskôr však príspevok zmazal. Na webe thajského rezortu sa nenachádza informácia o tom, že by ste svoje peniaze investovali do firemných dlhopisov.
„Aj my sme sa to dozvedeli až z telefonátu ich predajcu, ktorý nás kontaktoval, keď sme na stránke vyplnili formulár. Tento človek nám napokon poslal podklady, ktoré obsahovali viac podrobností o danej investičnej príležitosti. No a z nich vyplynula kľúčová informácia, že nad touto emisiou dlhopisov neexistuje žiadny dohľad - či už Českej národnej banky, Národnej banky Slovenska či akejkoľvek inej centrálnej banky,“ píšu Aktuality.
O zápasníkovi Attilovi Véghovi je verejne známe, že účinkuje vo viacerých reklamách. V minulom roku však aj o viaceré spolupráce prišiel. Po tom, čo v prezidentských voľbách podporil Petra Pellegriniho, od neho dala ruky preč automobilka Renault, výrobca piva Corgoň či Pierre Baguette.
Práve spor s Renaultom bol veľmi medializovaný. Emailovú komunikáciu s PR manažérkou automobilky zverejnil sám Végh. „Žiaľ, realita je zrejme taká, že pokiaľ máte a nedajbože prejavíte svoj názor verejne, môže sa stať, že prídete o partnerstvo. Možno biznis a možno nás neskôr budú za názor aj zatvárať. Osobne ma zaujíma, či sa v nasledujúcich dňoch bude táto značka pýtať svojich zákazníkov, pri zakúpení ich produktu, koho volili, alebo im peniaze od voličov inej strany až tak nesmrdia,“ napísal Végh na sociálnej sieti.
Spoločnosť Renault sa po medializácii prípadu vyjadrila, že od influencerov, ktorí jej značnu propagujú, vyžaduje politickú neutralitu. „Náš generálny riaditeľ ma upozornil na fakt, že naši ambasádori by mali ostať politicky neaktívni. Francúzska firma má takto nastavené pravidlá,“ uvádza v maile zamestnankyňa Renaultu Iva.