Šofér električky má na seniorov, cyklistov a mamičky s kočíkmi, ktoré cestujú MHD prosbu. V anonymnom príspevku im vysvetľuje, ako majú cestovať, aby zabránili väčšiemu nešťastiu. Mnohí podľa neho nevyužívajú na prepravu priestory na to určené.
„Týmto by som chcel oznámiť všetkým čo cestujú s bicyklami, s kočíkmi a tými pavučími vozíkmi v električkách novšieho typu s nízko podlažným nastupovaním,“ píše v úvode príspevku a tvrdí, že je vodičom električky sedem rokov. Príspevok sa rozhodol napísal anonymne z „konkrétnych dôvodov“, ktoré však neobjasnil.
Každé vozidlo MHD má na vonkajšej strane nálepky, ktoré usmerňujú, kam majú kočíky či bicykle nastúpiť, respektíve, kde nájdu vyhradené miesto. „Začnem takto, keď vás zrazí auto mimo prechodu pre chodcov, tak čo myslíte? Čo sa bude vyšetrovať? Takisto to máte aj v MHD, že keď sa zraníte, lebo ste neboli na vyhradenom mieste, tak čo myslíte, že ako sa to rieši?“ pýta sa anonymný vodič.
Cestujúcim vysvetľuje, že na vyhradené miesto sa nechodí preto, aby mali pokoj od iných ľudí, ale pre bezpečnosť. „Každá električka má vo výbave núdzové brzdy. A vodič ich môže kedykoľvek použiť. Aj keď niektorí moji kolegovia sa ich boja používať, aby náhodou niekoho nezranili vo vozidle, ale používajú sa, aby sa predišlo väčšiemu nešťastiu. Veľa ľudí z cestujúcich ich málokedy zažilo v akcii a za maximálnych podmienok. Keď som bol pred mnohými rokmi v kurze, za inštruktora sme mali hlavného výpravcu z Krasňan pána G. Ten nás ich nútil používať v maximálnej sile v 50 km/h na trati, aby sme sa nebáli ich používať. Vtedy sme mali problém nepreletieť cez okno. Ale taký cestujúci letí aj tri metre,“ vysvetľuje.
Keď sa to snažil vysvetliť cestujúcim, ktorí trvali na tom, že budú mať kočík či vozík v zadnej časti vozidla, došlo aj k hádkam. Trvali na tom, že je tam miesto. Vodič bol navyše tiež svedkom nešťastí, kedy rodič vystupoval s kočíkom napred a dieťa z neho vypadlo a padlo tvárou na zem. Otec potom padol rovno na neho.
„Na záver, aby som nezabudol, tak ak je kočík na vyhradenom mieste prázdny, tak má mať lístok lebo v opačnom prípade môžete dostať od revízora pokutu,“ uzatvára.
„Ja som išla prvýkrát kočíkom pred asi 3 rokmi na električku a šofér mi zavrel pred nosom, lebo som nevedela kde presne je vyhradené a išla som zadnými dverami. Najskôr som bola nasratá, ale potom mi došlo, že tam by som sa nemala kde s kočíkom vtrepať... takže post veľmi poučný, hlavne pre novorodičov,“ reaguje cestujúca Maja.
Iní upozorňujú tiež na skutočnosť, že ak sú už vo vozidle tri kočíky, tak cestujúci so štvrtým kočíkom by mal počkať na ďalší spoj, pretože sa do vozidla jednoducho nezmestí. S tým má skúsenosť aj vodič električky. „Zobral som kočík na prvej zastávke, na Alexyho ďalší a na Švandtnerovej takisto a na Záluhách chceli nastúpiť ďalšie dva a ja vo vnútri už tri a tak som im slušne oznámil, že bohužiaľ. A pani začala po mne kričať, že čo má ona teraz robiť, že už jednu starú električku musela vynechať,“ hovorí.
O stanovisko k príspevku vodiča sme požiadali aj DPB. Článok budeme aktualizovať.