Bratislavský závod koncernu Volkswagen stále prijíma nových zamestnancov. Najväčší dopyt je v automobilke po odborníkoch s elektrotechnickým vzdelaním. Spoločnosť Volkswagen Slovakia takto reaguje na špekulácie o možnom prepúštaní v koncerne. Zároveň však slovenská pobočka nemeckej automobilky nechce komentovať dianie v iných závodoch koncernu.
Špekulácie o možnom prepúšťaní vo Volkswagene sa objavili po vyjadreniach odborárskeho predáka Jaroslava Povšíka. Ten pôsobí v Skoda Auto a zúčastňuje sa porád a stretnutí vedenia koncernu.
„Volkswagen bude musieť redukovať stavy, hovorí sa až o štyridsiatich percentách celkového počtu zamestnancov, a to nie vyčlenením, ako by sa mohlo zdať, ale najmä technologicky - s nástupom umelej inteligencie, robotizácie a ďalších nových smerov organizácie práce,“ povedal Povšík denníku Sme. Prepúštanie sa vraj má proporčne rozdeliť medzi jednotlivé závody koncernu a nevyhla by sa mu ani fabrika v Bratislave. Dôvodom prepúšťania má byť podľa odborára aj nezvládnutá situácia okolo elektrovozidiel, pri ktorých VW čelí silnej konkurencii.
O vyjadrenie sme preto požiadali spoločnosť Volkswagen Slovakia. Bratislavský závod podľa hovorkyne Lucie Kovarovič Makayovej v súčasnosti naopak nových zamestnancov prijíma.
„Na konci minulého roka sme začali s výrobou nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb a zároveň sa pripravujeme na nábeh nového, plne elektrického SUV Porsche Cayenne. V tejto súvislosti aj naďalej priebežne prijímame nových zamestnancov, najväčší dopyt je po odborníkoch s elektrotechnickým vzdelaním,“ povedala pre Bratislavak.sk hovorkyňa slovenskej pobočky koncernu.
Slovenský Volkswagen však zároveň nechce komentovať situáciu v iných pobočkách automobilky. Podľa odborára Povšíka je najhoršia situácia v závode koncernu v Bruseli. Hovorkyňa bratislavského Volkswagenu však v odpovedi spomenula prechod na elektromobilitu, podľa čoho sa dá usudzovať, že ide o jeden z najvýznamnejších problémov automobilky.
„Naším výrobným plánom a budúcimi avizovanými projektmi aktívne prispievame k získaniu hospodárskeho základu pre zvládnutie prechodu na elektromobilitu a ďalších výziev v koncerne,“ hovorí Lucia Kovarovič Makayová.
Bratislavský Volkswagen patrí medzi najvýznamnejších zamestnávateľov v regióne hlavného mesta, ale aj v širšej oblasti západného Slovenska. Podľa údajov automobilky v ňom v roku 2023 pracovalo 11 tisíc ľudí. Na automobilku je zároveň naviazaných množstvo dodávateľov, čo tiež pomáha zamestnanosti a slovenskej ekonomike.