Bratislavskej MHD stále chýbajú vodiči. Rušenie spojov a liniek však nehrozí


Foto: Bratislavskej MHD stále chýbajú vodiči. Rušenie spojov a liniek však nehrozí Foto: Facebook/Trnavský samosprávny kraj

S nedostatkom kvalifikovaných vodičov, podobne ako dopravné podniky na celom Slovensku, bojuje aj mestská hromadná doprava v Bratislave. Problém nastal na jeseň minulého roka, keď značný počet skúsených vodičov električiek, autobusov a trolejbusov ohlásil odchod do predčasného dôchodku. Dopravný podnik vtedy na niektorých linkách zvýšil časové intervaly medzi jednotlivými spojmi, čím ich jazdilo menej a súčasne ohlásil, že vodičov bude hľadať predovšetkým v zahraničí.

Aká je aktuálna situácia sme zisťovali priamo v Dopravnom podniku Bratislava. Najdôležitejšia informácia pre cestujúcich znie, že obmedzenie dopravy, teda rušenie spojov, či liniek, v súčasnosti nehrozí. „Náborom sa zaoberáme kontinuálne a napriek náročnej situácii, ktorá sa dotkla všetkých dopravcov na Slovensku, DPB naďalej zabezpečuje všetky spoje podľa zverejneného cestovného poriadku a robí skutočne všetko pre to, aby minimalizoval dopady na cestujúcich,“ povedal pre Bratislavak hovorca DPB Jozef Vozár.

Zopakuje sa situácia z minulého roka?

Situácia z minulého roka, keď došlo k obmedzeniu dopravy a jazdilo menej spojov, by sa tak podľa dopravného podniku opakovať nemala. Dopravnému podniku v nábore nových vodičov a vodičiek pomáha predovšetkým náborový bonus vo výške 4 tisíc eur, ale aj to, že za získanie nového vodiča podnik odmeňuje vlastných zamestnancov. Napriek tomu sa situácia oproti krízovému stavu z jesene minulého roka zlepšila len mierne, a vodiči stále chýbajú.


„Po troch mesiacoch náhlych odchodov vodičov do predčasných dôchodkov na jeseň 2023 vnímame miernu stabilizáciu stavu vodičov na úrovni zo záveru roka 2023,“ objasňuje hovorca dopravného podniku.

Nováčikovia sú vítaní

Okrem „hotových“ vodičov, ktorí už sú držiteľmi vodičského preukazu typu D sú jeho brány otvorené aj nováčikom: „Tým ponúka možnosť rozšírenia vodičského oprávnenia vo vlastnej podnikovej autoškole. Naďalej platí, že vodič v DPB iba riadi vozidlo – o jeho údržbu, mimoriadne situácie alebo čistenie sa starajú príslušní pracovníci.“ Krízovú situáciu spojenú s nedostatkom vodičov plánovali v Bratislave riešiť aj náborom pracovníkov zo zahraničia. Už v minulosti tak pribudli vodiči z Ukrajiny, ktorých je z cudzincov v dopravnom podniku najviac, ale aj z Gruzínska.

„Okrem toho má DPB vodičov a zamestnancov na iných pozíciách aj zo Srbska, Čiernej Hory alebo Bieloruska. K dnešnému dňu pracuje v DPB na rôznych pozíciách zhruba 200 pracovníkov z krajín mimo EÚ. Vzhľadom na pretrvávajúci stav nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily naprieč celým odvetvím, DPB víta predĺženie udeľovania národných víz,“ uzatvára hovorca DPB Jozef Vozár.

Dopravný podnik aktuálne na pracovnom portáli Profesia ponúka 12 voľných pracovných miest pre vodičov električiek, 15 pre vodičov autobusov a 10 pre trolejbusy.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu