SND založilo Klub priateľov a mecénov. Chce tak získať nových podporovateľov umenia


Foto: SND založilo Klub priateľov a mecénov. Chce tak získať nových podporovateľov umenia Foto: SND

Slovenské národné divadlo od marca zriaďuje Klub priateľov a mecénov. Pod heslom „Národ sebe“ inšpirovaným príbehom vzniku pražského Národného divadla ponúka budúcim mecénom niekoľko úrovní podpory, za ktoré darcovia získajú rôzne benefity.

Symbolicky k 104. narodeninám, ktoré prvá scéna oslavuje 1. marca, ho založilo vedenie SND nasledujúc vzor mnohých svetových a európskych divadiel a galérií. Priaznivcov divadelného umenia tak chce vyzvať na finančnú podporu divadla s odmenou vo forme rôznych benefitov. Pod mottom „Národ sebe“ sa český národ v 19. storočí cez verejné zbierky vyskladal na výstavbu Národného divadla.

„Legendárny príbeh českého národa, ktorý sa skladal na výstavbu Zlatej kapličky, je príkladom spoločenskej angažovanosti aktuálnym pre každú dobu. Súčasná občianska spoločnosť prostredníctvom tisícov crowdfundingových kampaní adresne podporuje tretí sektor, kultúru, ale aj jednotlivcov. Étos solidarity a spolupatričnosti je základným kameňom každej vyspelej spoločnosti,“ priblížila riaditeľka komunikácie SND Barbora Šajgalíková.

Dve úrovne podporovateľov

Cieľom založenia mecenášskeho klubu je získať nových podporovateľov divadla a finančné prostriedky. Klub priateľov a mecénov SND ponúka podporovateľom niekoľko úrovní podpory v dvoch hlavných kategóriách „priateľ“ a „mecén“. Priateľom sa môže stať darca už od príspevku vo výške 100 eur. Najvyšším stupňom mecenášstva je status Diamantový mecén SND, ktorý získa darca príspevku vo výške od desaťtisíc eur. Detaily úrovní, ako aj benefity, ktoré za ne podporovatelia získajú, môžete nájsť na webovej stránke divadla.

„Veríme, že darcovstvo má tú zázračnú moc, že odmeňuje nielen prijímateľa, ale aj darcu samotného. Vďaka príspevkom priateľov a mecénov SND budeme schopní pracovať na rozvojových projektoch, viac hrať v školách, pozývať výnimočných hostí a vytvárať sprievodné programy, ktoré priblížia svet divadla rôznym skupinám publika vrátane tých marginalizovaných. Budeme inkluzívnejší a otvorenejší,“ vyhlásil generálny riaditeľ SND Matej Drlička.

Riaditeľ zároveň verí, že to bude nielen pre divákov, ale pre celú spoločnosť väčší zážitok. S umeleckými prostriedkami, ktorými divadlo disponuje, vníma ako svoju zásadnú úlohu byť oporou demokracie a silným hlasom najslabších. Podľa jeho slov umením sa snažia zjemňovať a scitlivovať našu spoločnosť.


Kampaň podporilo niekoľko známych tvárí

Tvárou kampane na vznik Klubu priateľov a mecénov SND sa stali ľudia, ktorí dlhodobo podporujú umenie a kultúru na Slovensku. Sú medzi nimi napríklad fotografka Milota Havránková, občianska aktivistka Zuzana Wienk či Michal Liday, generálny riaditeľ Tatra banky.

„Nie sú to tváre divadla, ale tváre ľudí, ktorí majú radi divadlo, za čo im chceme vyjadriť vďaku. Či už nás podporujú pravidelnými nákupmi vstupeniek na naše predstavenia, stali sa našimi abonentkármi, prispievajú na náš charitatívny projekt Divadlo pre všetky deti alebo sa teraz stanú členmi nového Klubu priateľov a mecénov SND, chceme, aby naši diváci vedeli, že si všímame a veľmi vážime ich podporu,” doplnila riaditeľka komunikácie SND Barbora Šajgalíková.

Priateľom alebo mecénom sa môže stať ktokoľvek prostredníctvom platby na webe SND alebo bankovým prevodom priamo na účet divadla. Darca po prevode prostriedkov dostane potvrdenie o platbe a následne sa s ním skontaktuje zástupca SND.

Členstvo v Klube priateľov a mecénov vzniká podpisom darovacej zmluvy. V prípade záujmu o individuálny balíček podpory je potrebné obrátiť sa na mecenasskyklub@snd.sk. Členské balíčky majú platnosť 1 kalendárny rok odpodpísania darcovskej zmluvy.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu