Dopravný podnik Bratislava a HOPIN prinášajú vynovenú dopravnú aplikáciu, uľahčí vám dopravu v meste


Foto: Dopravný podnik Bratislava a HOPIN prinášajú vynovenú dopravnú aplikáciu, uľahčí vám dopravu v meste Foto: bratislava.sk

Dopravný podnik Bratislava a HOPIN pripravili technologickú novinku pre cestujúcich v Bratislave. Mobilná aplikácia HOPIN prešla redizajnom, má nové logom, ikonu a novú identitu. Užitočnou novinkou pre cestujúcich je aj MHD profil, ktorý výrazne uľahčuje dopravu po meste.

Aplikácia cestujúcim odporučí najbližšie zastávky, možnosť naplánovať si cestu, ako aj sledovať aktuálnu polohu spoja. Okrem toho v aplikácii pribudol aj profil LIMO.

Cestujúci vďaka redizajnu nebudú potrebovať klasické ani iné internetové grafikony. Nová funkcia aplikácie ponúka mapu, grafikony a detaily všetkých spojov.

„Mobilná aplikácia je ďalším krokom k smart Bratislave. Hlavné mesto je pripravené byť významným partnerom softvérovým spoločnostiam, ktoré vyvíjajú aplikácie užitočné pre Bratislavčanov,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Update aplikácie je jeden z kľúčových parametrov, ktorý prepája fungovanie taxi služby s inými spôsobmi dopravy.

„Okrem modernizácie vozového parku sa snažíme držať krok s dobou aj v oblasti elektronických a digitálnych služieb. Svedčí o tom fakt, že krátko po predstavení novej funkcionality zameranej na MHD v inej digitálnej platforme, predstavujeme ďalšiu novinku pre cestujúcich, ktorú prináša vynovená aplikácia HOPIN. V priebehu tohto roka by malo spoločné úsilie vyvrcholiť do skrátenia intervalu lokalizácie vozidiel MHD v reálnom čase, a tiež do možnosti kúpy lístka priamo cez aplikáciu v telefóne,“ hovorí riaditeľ úseku generálneho riaditeľa DPB, a.s. Marián Áč.


HOPIN je prvá a najúspešnejšia taxi aplikácia na Slovensku s viac ako 100 000 používateľmi. Táto platforma funguje od roku 2012 a veľmi rýchlo sa rozvíjala pridávaním rôznych užitočných funkcií, ako napríklad platba kartou, filtrovanie vodičov či firemný profil.

„Od vzniku aplikácie a jej uvedenia do ostrej prevádzky vyzeral HOPIN rovnako a my sme začali mať čoraz väčšiu potrebu aplikáciu modernizovať a inovovať. Hlavným dôvodom týchto zmien je naša dlhodobá vízia. Nechceme, aby nás ľudia vnímali iba ako taxi službu. Odteraz je HOPIN dopravnou aplikáciou, ktorá im uľahčí pohyb po meste,“ povedal Martin Baran, spolumajiteľ HOPINu.

Ďalšou novinkou v aplikácii je profil LIMO, ktorý je určený pre náročných klientov. Rozdiel spočíva v ponuke áut, nadštandardnom zákazníckom servise a podobne. Cena služby odráža kvalitu služby.

Základné funkcie MHD profilu:
- Prehľad dopravných prostriedkov MHD v reálnom čase
- Najbližšie zastávky a spoje podľa aktuálnej polohy
- Plánovač cesty MHD
- Kompletná mapa zastávok a spojov s informáciami o príchode/odchode
- Grafikony spojov s reálnym odhadom času
- Možnosť sledovať celú trasu konkrétnych spojov
- Intuitívna navigácia a kombinácia zastávok i spojov
- Detaily všetkých spojov

Základné funkcie LIMO profilu: 
- Všetky dostupné LIMO taxíky na mape
- Platba kartou alebo v hotovosti
- Zákazník vie kto a kedy po neho príde
- Na mape vidieť ako sa vodič blíži
- Možnosť vybrať si vozidlo podľa preferencií
- História objednávok
- Komunikácia priamo s vodičom
- Zákaznícka podpora
- Hodnotenie jazdy a spätná väzba 

Základné a technické parametre novej HOPIN aplikácie:
- veľkosť aplikácie je 3,9 Mb, po nainštalovaní 10 Mb
- update pre Android (od 4.4 vyššie), iOS, Windows Phone a BlackBerry
- stále k dispozícii objednávanie služieb aj cez prehliadač na www.hopin.sk
- novú identitu a vzhľad aplikácie vytvorilo dizajnérske STUDIO ECHT
- z hľadiska UX aplikáciu HOPIN inovovalo štúdio Lighting Beetle


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Mesto Bratislava