Slováci sú unesení z vianočnej kampane Telekomu, operátor upozorňuje na sociálne bubliny


Slovákov nadchla vianočná reklama Telekomu pre rok 2024

Foto: Slováci sú unesení z vianočnej kampane Telekomu, operátor upozorňuje na sociálne bubliny
Foto: Telekom

Telekom spustil svoju vianočnú kampaň v 10 európskych krajinách. Mobilný operátor ľudí vyzýva, aby vystúpili zo svojich sociálnych bublín a začali spolu diskutovať. Za novou reklamou stojí agentúra Saatchi & Saatchi a od verejnosti za ňu získava mimoriadne ohlasy. Kampaň európskeho významu vznikla práve u nás, na Slovensku a Slováci o nej hovoria ako o najkrajšej vianočnej reklame. 

Operátor chce upozorniť na to, že aj napriek tomu, že nám technológie ponúkajú stále viac možností, uzatvárajú nás do sociálnych bublín. V nich uznávame len vlastné pravidlá, hranice a názory. V predvianočnom čase kampaň vyzýva na  prekonávanie týchto bublín a prekonávanie vlastnej komfortnej zóny. 

„Vystúpiť zo svojej sociálnej bubliny a diskutovať o veciach, s ktorými nesúhlasíme, si vyžaduje odvahu. No práve táto skúsenosť nás dostáva do diskomfortu, ktorý nás môže posunúť vpred. Prekonávaním bariér, otvorenou diskusiou, nadhľadom a rešpektom dokážeme nájsť spoločnú reč, ba dokonca aj spoločné hodnoty s ostatnými – hoci z iných sociálnych bublín,“ povedala pre Stratégie Director of Brand, Communications and CX spoločnosti Telekom Petra Novotná.

Reklama zobrazuje dve rozdielne strany. Elfov oblečených v modrej a červenej farbe. Sú však oddelení sklom, do ktorého, mladé dievča v modrom oblečení, narazí. Zistí, že sa nemôže hrať s červeným dievčaťom, pre bariéru, ktorá medzi nimi je. Hrajú sa teda cez sklo a na konci spotu doň hádžu ťažké tehly, ktoré sklo rozbijú. V tom momente divák zistí, že elfovia celý čas žili v snehových guliach, ktoré im bránili v kontakte s vonkajším svetom.


„Teším sa, že ako značka využívame svoju silu. Snažíme sa bojovať proti nenávisti, diskriminácii, rasizmu a extrémizmu. Našim cieľom je spájať ľudí, zmenšovať polarizáciu v spoločnosti, podporovať toleranciu a rešpekt a robiť všetko preto, aby to bolo cítiť a naša snaha rezonovala spoločnosťou. Tento dôležitý odkaz sme spoločne s našimi hodnotami zhmotnili aj vo vianočnej kampani. Pri prvom vzhliadnutí výsledku som mala zimomriavky a verím, že vás príbeh zasiahne rovnako ako mňa,“ zdôrazňuje Novotná. 

  Divácke ohlasy na seba nenechali dlho čakať. Slováci o kampani hovoria ako o najkrajšej vianočnej reklame vôbec. „Krásny silný príbeh. Za mňa top zo všetkých Vianočných reklám a nemám na mysli len Telekom. A výber hudby ešte viac umocňuje silu príbehu. Ďakujem, túto sezónu sa mi vaša reklama asi neomrzí,“ hovorí Andrea. 

Reklamný spot vznikol na Slovensku pod vedením kreatívca Jaroslav Vígha a podieľal sa na ňom aj nemecký režisér Alex Feil. Masky vytvoril viacnásobný držiteľ Oscara Mark Coulier. „Toto naozaj vyšlo, jedna z najkrajších reklám za posledné roky, a asi prvá u ktorej som spozornela pri nejakej činnosti a dopozerala ju so záujmom,“ hovorí Katarína. 

„Pozerám na to od včerajška už po niekoľkýkrát a tá kombinácia stupňujúcej sa hudby, obrazu, strihu, zvolených lokácií, farieb a aj hereckých prejavov je fakt dokonalá. Atmosférou esencie toho najkrajšieho z Vianoc a ešte to má veľmi aktuálnu myšlienku, ktorá presahuje celý ten sviatočný rámec. Toto chcem vidieť na obrazovkách každý rok, skvelá práca!“ chváli marketérov Ján. 



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Bratislavský kraj