Vo veku 72 rokov zomrel v Prahe muž, ktorý preslávil značku Škoda. Rodák z Bratislavy Frank Farský stál pri zrode sponzoringu Majstrovstiev sveta v hokeji, ktoré automobilka realizuje od roku 1993. Ide len o jeden z mnohých marketingových nápadov, ktoré Farský mal. O jeho úmrtí informovali české médiá..
Farský sa narodil 13. februára 1952 v Bratislave. Keď do hlavného mesta prišli vojská Varšavskej zmluvy, v roku 1968 emigroval cez Indiu do Kanady. Tam vyštudoval univerzitu McGill v Montreale, kde získal titul MBA a jeho kariéra obchodné a finančného manažéra sa mohla začať.
Aj napriek jeho úspechu v Škode, jeho život sa najmä spája s automobilkou Volkswagen. Najprv sa venoval rozvoju predajnej siete a manažovaniu vzťahov s dodávateľmi. Neskôr šéfoval Volkswagen Canada Financial Services. Keď sa začal rodiť plán o mladoboleslavskej automobilke Škoda, hľadali sa vyjednávači so znalosťou českého a slovenského jazyka.
Voľba padla práve na Farského, ktorý bol v manažérskom tíme prvej skupiny ľudí, ktorí Škodu riadili. Hovorilo sa im muži prvej hodiny, informuje autoweek.cz. Stál za spomínaným hokejovým sponzoringom a pre škodu pracoval 10 rokov, z toho posledné dva ako riaditeľ komunikácie.
Neskôr pracoval ako generálny riaditeľ importu Renault Trucks pre Českú a Slovenskú republiku. Okrem toho bol tiež riaditeľom Tatry, venoval sa poradenským službám a PR vo FF Management Consulting. Posledné roky ho však trápil ťažká choroba, ktorej napokon podľahol.