Cestujeme ako v Indii, sťažujú sa obyvatelia Karlovky na preplnené trolejbusy. Môže za to zmena na krátke vozidlá?


Obyvatelia Karlovky sa sťažujú na tlačenice v trolejbuse 33

Foto: Cestujeme ako v Indii, sťažujú sa obyvatelia Karlovky na preplnené trolejbusy. Môže za to zmena na krátke vozidlá? Foto: Facebook/Karlovka

Obyvatelia Karlovej Vsi sa sťažujú na preplnené trolejbusy. Situácia má byť kritická najmä v trolejbuse smerujúcom na Dlhé diely. Z Riviéry odchádza po 14-tej hodine každých pár minút, ale evidentne to nestačí. Podľa svedkov, ktorí trolejbusom 33 cestujú každý deň, je aj tak stále plný a to najmä počas špičky.

„Čakám na druhý, tretí, nakoniec to vzdávam a natláčam sa k davu, kde si do tvare dýchame/ nedýchame radšej o zvyšku pachov nehovoriac. Niekto mi búcha taškou do chrbta, teta sa hojdá na mojom predlaktí, ja si hľadám miesto na nohy…to vážne nikomu nevadí úroveň takéhoto cestovania? Cestujem každé ráno, každé poobedie, ale situácia je stále tá istá. Odkedy sú krátke trolejbusy, ešte horšia,“ sťažuje sa cestujúca Zuzana a pokračuje: “Cestujem každé ráno, každé poobedie, ale situácia je stále ta istá, odkedy sú krátke trolejbusy este horšia.. - Ďakujeme, že cestujete mhd, cestujete ekologicky - zahlási autobus.. ale že cestujeme ako v Indii, že cestujeme ako za trest, to je v poriadku? Keď sa ohlásim na dopravný podnik, napíšu mi, že NIKTO sa nesťažuje..to vám naozaj taketo cestovanie nevadi?”

Podobné skúsenosti však majú aj iní a tiež si myslia, že za preplnenosť trolejbusov môže ich veľkosť. „Pri tej zmene vraveli, že kratšie trolejbusy vykompenzujú častejším intervalom a budú sledovať, či to bude stačiť. Evidentne nestačí,“ hovorí Tomáš a Zuzana dodáva, že to ani stačiť nemôže, keď na zastávku prídu tri električky a len jeden trolejbus.

Zdroj: imhd.sk

Podľa svedkov sa počas špičky ľudia ani poriadne nezmestia na zastávku a navzájom si blokujú vstup do trolejbusu. „Tá zastávka je úplne tragicky riešená, rovnako ako zdrhanie vodičov a zatváranie dverí, keď príde električka, aby nemuseli čakať na ľudí a prišli by tak o prestávku,“ dodáva Julian. 

Niektorí obyvatelia Karlovej Vsi však majú názor opačný. Kedysi bola podľa nich situácia oveľa horšia a súčasní cestujúci si nevážia, čo majú. „Pamätám časy v 90kach, keď ľudia trčali z dverí krátkej Karosy a v polke kopca zhorel klinový remeň a všetci museli vystúpiť a čakať na ďalší alebo sa prešli pešo až na Kuklovskú,“ hovorí Pavol. Pridáva sa k nemu aj Andrej, že toto za tlačenicu nepovažuje a cestujúcich vyzýva, aby neboli pohodlní, pretože kedysi boli autobusy tak plné, že sa nedali zatvoriť dvere. 


O stanovisko k preplneným trolejbusom sme požiadali aj DPB. „Na základe dát sme preverili, že v priemere sme so všetkými spojmi linky 33 a ich vyťažením pod úrovňou ponúkanej kapacity. Zároveň evidujeme, že v prípade zhluku električiek, respektíve v prípade meškania trolejbusu sa môžu vyskytnúť situácie, v ktorých sú jednotlivé spoje na hranici komfortnej kapacity. Linka 33 aktuálne premáva v popoludňajšej špičke v intervale kratšom ako 4 minúty, navyše je dopĺňaná kĺbovými autobusmi linky 32, kde je dostatočná kapacita. Využitie spojov budeme naďalej monitorovať,“ odpovedal na otázky Bratislavaku hovorca DPB Ján Vozár. 

 

 

 



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Bratislavský kraj