Vodič vydal Bratislavčanke v autobuse neplatný lístok. Šofér bol zo zahraničia, nevedela sa s ním ani dohovoriť


Foto: Vodič vydal Bratislavčanke v autobuse neplatný lístok. Šofér bol zo zahraničia, nevedela sa s ním  ani dohovoriť Foto: FB Revízori Bratislava

Kuriózny prípad sa stal v prímestskej autobusovej linke Záhorská Bystrica - Bratislava. Cestujúca si u vodiča kúpila lístok, ten jej však vydal nesprávny a neplatný doklad. Pretože išlo o šoféra zo zahraničia, cestujúca nedokázala nesprávny lístok reklamovať priamo v autobuse u vodiča.

„Vždy mám električenku, lenže teraz sa jej skončila platnosť a keďže dlhodobejšie budem na péenke, tak som si ju neobnovila,“ opísala začiatok svojho príbeh cestujúca v známej dopravnej skupine na sociálnej sieti. Cestovala autobusom spoločnosti Arriva zo Záhorskej Bystrice do centra Bratislavy.

„Na cestu domov som si kúpila lístok za hotovosť priamo u šoféra autobusu. Dala som mu drobné, zobrala si lístok a vydali sa na cestu. Avšak začala som rozmýšľať, že veď šofér nič nenaťukal a lístok mi nevytlačil, ale mi ho podal. Na lístku nesedel absolútne čas, ale ani nástupná a výstupná zastávka,“ ozrejmila cestujúca problém na ktorý v autobuse narazila. Ešte väčší problém však nastal, keď chcela lístok reklamovať.

Šofér autobusu bol zahraničný, absolútne nechápem jeho chovanie. Chcela som si to ísť s ním vybaviť, ale kvôli jazykovej bariére by som asi nepochodila. Len mi napadlo, ak by prišla kontrola, ako by sa to riešilo?“

Sťažujú sa aj ďalší cestujúci

Pod statusom s príbehom cestujúcej a zahraničného vodiča sa rozhorela vášnivá diskusia. Viacero cestujúcich sa ozvalo, že s to stáva aj im a to dokonca pravidelne.

„U nás sa to tiež stáva, že šofér ani nedá lístok a povie, že je to v poriadku. Lístok nevytlačí a peniaze do vačku,“ napísala Jana. Podľa Ferdinanda je podobné správanie vodičov normou. „V rámci prímestskej dopravy je to úplne normálna vec… párkrát sa to stalo aj mne, ale hlavne to vodiči robia s pravidelnými cestujúcimi, ktorí len dajú peniaze a lístok nedostanú vôbec. Ja som teda v prímestskej doprave nikdy kontrolu nezažil, takže neviem aká je tam pravdepodobnosť... “


So svojim príbehom a negatívnou skúsenosťou z autobusu sa podelil aj Róbert: „Mne sa minule stalo zo Stupavy, že šofér zobral dve eurá a dal mi polovičný lístok za euro. Nedalo sa s ním dohádať, tvrdil, že je to v poriadku. Chcel som ísť aj na MHD na ten lístok, ale musel som si kúpiť ďalší. Písal som aj dopravcovi a hodil mi do ksichtu prepravný poriadok a povinnosti cestujúceho.“

Prípady preverujeme, odpovedá Arriva

Spoločnosť Arriva, ktorá prevádzkuje prímestské autobusy v Bratislavskom kraji pripúšťa, že k vydávaniu nesprávnych, či dokonca neplatných cestovných lístkov jej vodičmi môže dochádzať. Príčinami, ktoré za tým dopravca vidí sú technická závada, alebo ľudské pochybenie.

Ak sa cestujúci s podobným prípadom stretne, mal by sa s podnetom obrátiť priamo na kontakty spoločnosti Arriva. Dopravca tvrdí, že preveruje každý z nich.

Cestujúci by mal v takomto prípade postupovať podľa prepravného poriadku IDS BK, ktorý nájde napríklad aj na našej webstránke. Najprv by mal reklamovať lístok u vodiča, ak nepríde k náprave, mal by sa obrátiť písomne (mailom) na naše oddelenie Zákazníckej podpory na adrese informacie@arriva.sk. V správe je potrebné uviesť základné skutočnosti a priložiť kópiu lístka.Naši kompetentní pracovníci riešia každý prijatý podnet či reklamáciu,“ odpovedal na naše otázky hovorca spoločnosti Peter Stach.

Problém so zahraničnými vodičmi, ktorí nie vždy ovládajú slovenčinu natoľko, aby dokázali komunikovať s cestujúcimi Arriva vysvetľuje nepriaznivou situáciou na pracovnom trhu. Ak je problém z hľadiska cestujúceho neriešiteľný priamo v autobuse, dopravca odporúča, aby sa obrátil na jeho oddelenie zákazníckej podpory.

Podporte nezávislé spravodajstvo a získajte web bez reklám.

Podporiť

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: